"hmm..ja du kan nog klassas som cool"


igår diskuterade jag, mamma och tommy vad som är coolt. eller rättare sagt, jag berättade för dom vad som för mig är coolt och dom kommenterade och diskuterade. en sak som är coolt i alla fall, är svart bryggkaffe. att dricka alltså. espresso är snobbigt, cappuccino är för folk som vill dricka espresso men inte tycker om det (anledning: dom dricks ur likadana koppar) latte är ungdomligt och lite fjompigt, latte macchiato är mesigt, det är ju typ bara mjölk men eftersom det har latte i namnet så kan man låtsas att man dricker kaffe. bryggkaffe med mjölk är en bit på vägen, det är helt okej coolt, men det är inte ultimat. ultimat är svart kaffe. jag dricker inte svart kaffe, tyvärr. hade jag gjort det hade jag varit cool, nu är jag bara okej cool. men jag är en bit på vägen. det finns så mycket mer som är coolt, men för att ni ska få en bra bild av den enligt mig ultimata coola personen så ska jag nu beskriva.

en totalt genomcool person bor i en gammal lägenhet i centrum, helst inte själv men det går också. denna person har en cool (läs alternativ och genomtänkt men inte snobbig) klädstil och handlar mycket på second hand. han/hon läser på universitetet och spenderar mycket av sin lediga tidsittandes på ett cafe (ariman?) med sina lika alternativa kompisar, drickandes svart kaffe, eller på nån av nationerna, helst smålands. den går även mycket på konserter, och lyssnar på "konstig" (läs bra, men inte sån musik jag skulle vilja definiera som "radiomusik") musik. självklart får man göra annat, men detta ska helst vara några av sakerna man gör. man är INTE höger (politik), detta tar direkt bort alla coolhetspoäng man har samlat på sig. så, om man inte är EXTREMT cool i sig själv så är det ganska omöjligt att uppnå coolhetsnirvana innan man har fyllt 20. men det är undantagen som bekräftar regeln.

(för övrigt så vill jag bara råda alla som har läst denna egentligenonödiga text att ta den med en nypa salt, och inte söka upp mig för att slå ihjäl mig eller något. detta ÄR sånt som jag tycker är coolt, men det är självklart inte allt som krävs. personligheten är ju  viktigare än sånt här ytligt tjafs (märker ni att jag försöker få det till att alla kan vara coola? "heh okej, som om" typ) jag är en person som är totalt förälskad i ett begrepp kallat ironi. så puss påer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback